Přes Kozí Hory do Zadnice (34 km)

Náš kraj skýtá řadu překvapení. Takže lze projet trasu přes Kozí Hory, Krámy, Zadnici až na Královu stolici:). Místy je to techničtější, je tam pár táhlých kopců, občas překvapí kořeny a prudší sjezd, úplně pro děti to není.

Z Dobříše přes Starou Huť, kolem Čtvrtého hamru stoupáte rovnou lesní cestou přes kopec na Kozí Hory. Na konci po modré je stoupání poněkud prudší. Následuje opravdu dlouhý pohodlný sjezd po asfaltu až do Nového Knína. Tady přejedete Kocábu a pokračujete po naučné stezce Nový Knín a okolí dál podél toku po klidné asfaltce až k staré štole, kde je v podzemí Aerodynamická laboratoř Ústavu termomechaniky Akademie věd. Pod zemí jsou dva 1000m dlouhé rovné tunely, více zde. Od laboratoře už je cesta horší, šotolina, později polňačka a nakonec úzký singletrack přes pastviny podél Kocáby až na okraj Velké Lečice. Dole u kapličky je první rozhodování: můžete si vyšlápnout do hospody nebo do muzea na tramvaj. A nebo se vydáte stoupat mezi poli do Krámů. Na kraji obce zabočíte doprava a po polní cestě stoupáte do Zadnice. Na kraji je zajímavý smírčí kříž. Kdo se smířil ale v kronikách nebylo nalezeno. Jméno obce Zadnice (dnes součást Nové Dvory – Krámy) najdete jen na mapě. Z pochopitelných důvodů u cesty nejsou cedule. Následuje delší úsek lesem, zprvu dolů, pak dlouho nahoru po stráních kopce Chvojná a nakonec sjezd do Knína, pořád po naučné stezce. Z lesa vyjedete u hřbitova, sjedete ke Kocábě a dál stoupáte po silnici na Dobříš až do Mokrovrat. Zde odbočte na lesní cestu na Královu stolici a dál na Dobříš podle chuti a sil.

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…)

Podél Kocáby za N.Knínem
Tady se testují rakety Elona Muska:)
Když skončí asfalt, jede se po polní cestě
Když skončí polní cesta, jede se singletrackem