Dobříšský tvrďák MTB (30 km)

V Dobříši má dvacetiletou tradici terénní triatlon Dobříšský tvrďák. Závodníci po 800 m plavání nasedají na břehu rybníku Papež na horská kola a po 30 km cyklistiky přezouvají boty v depu na Vlašce a vyráží na běh. Pokud si chcete dát na kole trochu do těla, zkuste tuhle trať. Cyklistická trať prověří sílu i technické zdatnosti závodníků, s opatrností ji zvládne každý trochu zkušený cyklista.

Trasa na kolech začíná výjezdem od Papeže kolem Vlašky k oboře a dál kolem střelnice. Po krátkém úseku po silnici v Brodcích trať vede po polní cestě a později lesem stále do kopce na Kazatelnu. Závěrečná část stoupání je celkem prudká, ale bez technických záludností. Cesta se ani na vrcholu pořádně nesrovná a už letí dolů prudkým sjezdem, místy i přes kořeny. Je to krátký techničtější sjezd, i když kolem je dostatek únikového prostoru. Většina závodníků si pod Kazatelnou oddychne a teprve pořádně začíná točit. Trať vede lesem do mírného kopce až na hřeben Stožec. Za ním následuje delší klidný sjezd po staré asfaltce, která dále vede po vrstevnici z druhé strany brdského hřebenu. Na dvou místech je při dobrém počasí vidět až Karlštejn. Následuje prudší stoupání na Soudný vrch a z něj rychlý sjezd po asfaltce směrem na Kytín. Ještě v lese se ze silnice odbočuje prudce vpravo a dál se jede po rovných cestách spíše s kopce až ke kytínské hájovně. Za ní následuje další sjezd až k Chouzavé a dál lesem stále spíše skopce až k Voznici. Zde následuje druhá technická pasáž, prudký výjezd po kořenech. Kdo se necítí, tlačí. Dál už jen kolem Charvátova rybníčku přes Bekovku a kolem obory na Vlašku, kde je cíl cyklistické části. Triatlonisti samozřejmě odloží kolo a vyrážejí na závěrečných 8 km běhu.

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…)