Do Hraštice podél Voznického potoka (17 km)

Pokud chcete dopřát dětem trochu mokra a jízdy v terénu, jeďte s nimi podél Voznického potoka do Malé Hraštice. Trať je zábavná, technicky nezáludná, bez velkých stoupání či nebezpečných sjezdů. Na kole budete několikrát potok brodit, pokud se na stezku vydáte po dešti, bude to trochu náročnější, ale děti budou nadšené.

Z Dobříše jeďte na Větrník, zpočátku po cyklostezce 308. Na lesní křižovatce u obory Aglaia odbočte doprava k bývalé hájovně Na Kodetce. Tady musíte kousek po dálničním přivaděči, přes most nad D4. Hned za mostem odbočte ze silnice doprava do lesa a po rovině či mírně s kopce dojeďte na Voznici. V místě, kde se dá pod mostem D4 projet, je první zastávka, farma s pštrosy. Od ní přes louku jeďte dál do lesa, kde sjedete k Voznickému potoku, který vám bude ukazovat směr po zbytek cesty. Trail vede přes drobné houpáčky. Je to oblíbené místo motokrosařů. Na kraji lesa čeká první brod. Kdo nepřejede suchou nohou musí zpět a opakovat. Po proudu podél potoka, nejprve po levém břehu a později po pravém. Po cestě minete visutou houpačku, s kterou se také dá dostat na druhý břeh. Brody nejde přehlédnout, motorkáři je důkladně vyhrabali. Přejeďte na pravý břeh a pokračujte po cestě, které vede podél potoka. Po čase vás cestička zavede přes dřevěnou lávku na levý břeh, kde jeďte po cestě přes louku dál podél potoka. Louka je sice v rovině, ale často bývá hodně podmáčená. V těchto místech je to už ale většinou jedno.

Na konci louky je soutok Voznického a Tušimského potoka. A hned za soutokem začínají první chaty. Z Dobříše sem to bylo 9 km. Zde se můžete rozhodnout podle chuti a sil: vyjet do kopečka do Malé Hraštice a na Dobříš se vrátit vlakem (tady každý vlak bere kola i cyklisty). Od soutoku je to na zastávku 1,3 km. Pokud to pro děti bylo až moc, nechte je zregenerovat v Cukrárně Stáňa. Otevřeno každý den 5-17:00.

Druhou možností je vrátit se na Dobříš na kole. Hned za soutokem potoků vyrazte do krátkého kopečka po pěšině. Tady můžou tatínkové zamachrovat, že těch prudších 10m vyjedou. Cesta se za chvilku srovná a dovede vás k Dolnímu rybníku a dále na Královu stolici. Odtud se můžete na Dobříš vrátit přes Kodetku stejnou cestou, jakou jste vyrazili do Voznice. Celkem to bude 17 km.

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…)

Pštrosí farma ve Voznici pod mostem D4
První brod
Houpačka při cestě

A takto to vypadalo v květnu 2022 po dešti:

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…). Tato verze má 21km, Podél potoka, zpět přes Královu stolici a ještě přes Kodetku na Vlašku a kolem zámku zpět na doschnutí.