Na Hradec s vozíkem (32 km)

Tato trasa je vhodná pro ty, co za sebou tahají vozík s klidným dítětem, aspoň to říká její autor Vojtěch. Nabízí většinu cesty v lese po širokých lesních cestách či starých asfaltkách. Táhnoucí tatínek či maminka si užije pořádná stoupání.

Z Dobříše vyražte do Brodců a dál do kopce lesem kolem Kazatelny. Na hřeben vyjedete po stejné trase, jako vede stoupání v závodě Brdmanův pařez. S vozíkem však nezamíříte na technickou část s kameny pod přírodní rezervací Hradec, ale dojedete až na hlavní silnici do Hostomic a po ní přejedete přes hřeben. Za hřebenem na křižovatce se silničkou Ivonka hned odbočíte doprava na červenou turistickou, která vás dovede na Jelení palouky. Ještě kousek po červené na hájovnu, odkud pokračujete po Mníšecké cyklostezce, která zprvu kopíruje žlutou turistickou. Cesta vede lesem téměř po vrstevnici až na Všeradickou cestu pod Stožcem. Zde pokračujete po lesních asfaltkách až na křižovatku Na Soudném. V jednu chvíli se za dobrého počasí otevře výhled až na Karlštejn. Poslední část Na Soudný je hodně do kopce. Ze Soudného po asfaltce s kopce směrem na Kytín, ale ještě v lese odbočíte u závory prudce doprava na širokou lesní cestu a pokračujete lesem až na Knížecí Studánky. Odtud už vás čeká jen pěkný sjezd kolem rozcestí pod Židovým paloukem do Brodců a přes Vlašku do centra Dobříše.

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…)