Tady je Mrtník (64 km)

Obce v Brdech mají roztodivné názvy, stojí za to je prozkoumat. Tato trasa je vhodná pro jezdce, co si chtějí prohlédnout obce na úbočí Brd a les ve vojenském prostoru Jince. Z Dobříše přes Bzdinku se vydejte po žluté a později lesními cestami až na Kuchyňku-sedlo. Odtud přes hřeben po staré dřevařské cestě až na silnici z Bukové. Po krátkém stoupání po asfaltu odbočíte na starou panelovou cestu, která se po čase změní v pěknou asfaltku na Komorsko. Místo, kde stávala do 15. století osada, dnes připomínají jen kameny. Odtud přímým sjezdem po lesní asfaltce až na Křižatky a odtud po zelené směr Jince. Single-track mírně klesá, na cestě je pár technických pasáží mezi stromy. Poslední úsek přírodním parkem Vinice k mostu přes Litavku je prudší, s klidnou hlavou ho sjede každý. Kdo si nevěří – tlačí. Po silnici projedete Jince a na konci se dáte do kopce po Křešínské cestě. Po ní vede i naučná stezka Z Jinec na Olymp Brd s pěkným výhledem na Plešivec. Projedete obcí Křešín a na kraji Feldbabky se dáte vlevo po cyklostezce Jamese Bonda „0006A“. Cyklostezka vás povede kolem Černého jezírka pod Liebusovou skalkou až do Podluh. Tady opět kousek stoupáte až na západní rozcestí U Krejcárků. Po zelené přes les a louky klesáte až do Mrtníku, kde se napojíte na cyklostezku 2252. Ta vás povede kolem Mrtnické skály až k hrázi vodní nádrže Záskalská. Odvážnější mohou vyzkoušet jízdu na kole po zídce hráze. Dále přes Neřežín dojedete po delším stoupání do vojenského prostoru na zříceninu Valdek. Dál pokračujte po vojenské asfaltce Na Hlínu a potom po cyklostezce 315. Pokud chcete v klidu posvačit, doporučuji zastávku u rybníku Pod Valdekem. Dál přes Jineckou Baštírnu po cyklostezce 8257 kolem nádrže Obecnice až do Obecnice. Následuje už jen klidná cesta zpět na Dobříš po okresních asfaltkách přes obce Drahlín, Sádek, Bratkovice, Hluboš, Pičín a Rosovice.

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…)