Z Dobříše do El Pasa (35 km)

El Paso sice leží v Taxasu, ale také v Brdech. Pokud si chcete užít pěkný výlet bez prudkých kopců a technických náročností z velké části po lesních asfaltkách, zkuste zajet do El Pasa.

Z Dobříše kolem Židovského hřbitova na Bekovku a dál po silnici do Voznice. Z Voznice pěknou lesní cestou do Chouzavé přes přírodní park Andělské schody. V Chouzavé najedete na asfaltku do Kytína. Kousek do kopce, na kraji Kytína odbočte vlevo na polní cestu, která Vás dovede k dřevěné soše Fabiána, patrona Brd. Odtud je pěkný výhled na kytínské louky až ke Skalce nad Mníškem. Projedete Kytínem a stoupáte po úzké asfaltce na křižovatku Na Rovinách a dál na turistické rozcestí Červený kříž. Zde se dáte vlevo po žluté, směr Jezírko. Kolem pomníčku nešťastně zastřeleného hajného Jana Maršálka dojdete na vyhlídku nad El Pasem. Ve starém lomu s jezírkem vznikla nejstarší trampská osada v Brdech El Paso, založená v r. 1923. Po pěšině na levé straně pokračujete stále z kopce po modré značce na Halouny. Turistická vede přímo dolů, pokud nemáte rádi prudké sjezdy mezi stromy, lze pohodlně sjíždět serpentinami, které modrou turistickou kopírují. Sjezd končí závorou na okraji Haloun. Do vesnice však nevjedete, ale prudce zabočíte vlevo na cestu zpět do lesa. Mírným stoupáním dojedete až k lesní restauraci Rochota. Po krátkém občerstvení můžete vyrazit dál do kopce na křižovatku s Doupovskou cestou, kde se díky těžbě dřeva otevírají pěkné výhledy na údolí Berounky. Mírně do kopce dostoupáte podél Vrahova potoka až na hřeben k bývalé raketové základně Klondajk. Před ní odbočíte k Třebízského dubu a dále z kopce po hřebenové cestě a Bezovce. Sjezd rovnou Bezovkou ukončíte na první křižovatce, kde se dáte doprava. Asfaltka téměř po rovině vede kolem pomníku Václava IV. až na napojení na Mníšeckou cyklostezku č.8131, která vás dovede na Knížecí studánky. Odtud lesní asfaltkou po rovině a později mírným klesáním objedete Kazatelnu a po lesních cestách dojedete až do Brodců zpět do Dobříše.

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…)