Mníšek a Kytín pro hladové (32 km)

Tohle je pohodová trasa, bez velkých kopců, přes několik gurmánských lákadel pro všechny mlsouny. Zvládnou i starší děti, obzvlášť když budete dělat hodně zastávek. Z Dobříše do Voznice a odtud podél D4 po staré silnici, které se zde říká Andělské schody. Stejné jméno má i přilehlá přírodní rezervace. Projedete kolem asfaltérny v Chouzavé a podjedete pod dálnicí. Tady začíná klidná asfaltka lesem, později s pěkným výhledem na louky u Nové Vsi pod Pleší. V Pleši je první hospoda po cestě, Novoveská hospoda. Kolem ní najeďte na hlavní silnici (pozor na provoz) a čeká vás stoupání. Pokud je po dešti, doporučujeme stoupat po hlavní mníšecké silnici do Zahořan. Pokud je sucho, lze se silnici vyhnout po cyklostezce ke Sv.Václavovi a odsud sjet do Zahořan polní cestou. Na kraji Zahořan, pokud jste přijeli po silnici, odbočíte doleva po modré turistické směr železniční zastávka Mníšek. Klidnou polní cestou z kopce dojedete až k zastávce. U ní stojí vyhlášená restaurace Marjána. Pokud vám vyhládlo, tady mají vždy něco dobrého, navíc je v provozu zahrádka, kola tak nepustíte z dohledu. Od Marjány se vrátíte podél trati na cyklostezku, která chvíli vede podél kolejí a poté odbočuje z kopce lesíkem na kraj Rymaně. Tady cyklostezka odbočuje vlevo částí Kamenné. Klidnou asfaltkou mezi poli dojedete až na hlavní silnici na kraj Mníšku. Na hlavní se dáte doleva, čeká vás sice jen 150m, ale opravdu pozor na silný provoz. Hned jak to půjde po chodníku odbočte ze silnice vpravo do průjezdu pod dálnicí D4. Kolem hřbitova ulicí Nádražní dojedete do Mníšku na náměstí. Máte-li čas, je možné navštívit Zámek Mníšek. Případně si koupit malou svačinu či zmrzlinu v Cukrárně Jarolímek, denně do 17:00. Dál cesta vede kolem Hostince u Káji Maříka okolo Zámeckého rybníku a vodopádů. Tady cesta vede protisměrem v jednosměrce (mrk mrk:), tak opatrně, případně veďte kolo. Mníšecká radnice zde uvažuje o obousměrném provozu cyklistů, ale značka tam zatím není. Od rybníku budete stoupat směrem do Stříbrné Lhoty. Na jejím konci před konečnou autobusů odbočte ze silnice vlevo kolem statku. Polní cesta vede přes pastviny až do Kytína. Pokud jste do teď nejedli, tady to lze dohnat v Pivovaru Kytín, i zde je velká venkovní zahrádka. Z Kytína kolem hájovny přes les směr Dobříš. Na trase je jedno náročnější stoupání, 200m s kořeny. Tady se jezdí legendární Dobříšský tvrďák. Zde se ukáže, jak vám jídlo na cestě sedlo. Kdo nemůže šlapat, tlačí. Dojezd do centra Dobříše je po stejné cestě, kterou jste vyrazili.

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…)